воскресенье

23 февраля

2020 г.

Сообщить новость

19-Dec-2019 11:21

"Южная правда", № 96 (24034)

ЭКОНОМИКА (статья)

Голова правління АТ «Миколаївгаз» Павло ПОПОВ: «Ми не продаємо газ, а лише безпечно доставляємо його до споживачів!»

Oblgaz logo main rgb 15

Сьогодні тема газу є дуже актуальною для людей. Голова правління АТ «Миколаївгаз» Павло Попов вирішив відповісти на деякі питання споживачів і розповісти загалом про роботу компанії.


- Зараз одним із хвилюючих питань для людей є ціна газу. Чи можете Ви пояснити, чому вона увесь час змінюється? І взагалі, як визначається її розмір?
- Ми не можемо відповісти на це питання, адже «Миколаївгаз» не встановлює ціну на газ і не продає його. Ціну газу встановлює продавець газу - державний монопольний постачальник НАК «Нафтогаз України» відповідно до ринкових індикаторів та постанов уряду. Ми ніяк на це не впливаємо. АТ «Миколаївгаз» займається лише транспортною роботою - тобто доставкою газу в квартири та будинки.
- А що означає це поняття - «доставка газу»?
- Ми відповідаємо за те, щоб газ щоденно зігрівав кожну із понад 350 тисяч родин Миколаївської області, які підключені до нашої газорозподільної мережі. Наше головне завдання - це безпечна робота понад 8,7 тис. км газопроводів і об'єктів на них. І для цього необхідний щоденний контроль, діагностика системи, наладка обладнання тощо. Адже газова система області має поважний вік: деяким газопроводам вже понад 50 років.
Запалити газ на плиті, здається, звичайна повсякденна річ. Але за тим, щоб газ щодня безперебійно і безпечно надходив до кожної оселі, стоїть величезна і відповідальна робота тисячі працівників газорозподільної компанії. 
- Можете пояснити детальніше, що саме входить в ці обов'язки з доставки газу?
- Наприклад, служба комплексного приладового обстеження щодня проводить перевірку і діагностику як надземних, так і підземних мереж. За 10 місяців цього року фахівці компанії обстежили понад 7 тис. км газових мереж. Під час обстежень було виявлено і ліквідовано понад тисячу витоків газу. 
Фахівці з обслуговування ГРП контролюють справну роботу газорегулюючих пунктів та станцій, які підтримують тиск у системі. З початку року технічне обслуговування було проведено більш ніж на 3 тисячах таких об'єктів.
Аварійна служба цілодобово виїздить на виклики споживачів. Щодня на номер 104 надходить близько сотні дзвінків. З початку 2019 року аварійно-диспетчерська служба «Миколаївгазу» опрацювала понад 8 тис. заявок і локалізувала близько 3,5 тис. небезпечних ситуацій в будинках споживачів. До речі, 85% випадків були пов'язані з витоками газу.
- Так, виявляється, доставити газ - не така проста справа, як здається. Для такого комплексу робіт чи вистачає Вам спеціалістів?
- На жаль, наразі для нас це досить болюче питання, адже Ви вірно відмітили, що для такого комплексу робіт потрібні ресурси. І не лише людські, а й фінансові. І нам їх, на жаль, зараз дуже сильно бракує.
- В чому ж проблема?
- Найголовніша проблема полягає в мізерному тарифі розподілу, який нам встановлює НКРЕКП і який є основним джерелом фінансування усієї нашої діяльності. Наразі він складає всього 73 коп. з 
1 куб. м газу. І він не переглядався Нацкомісією з 2016 року. 
Цих коштів з тарифу нам ледве вистачає на те, щоб, як кажуть, «латати діри» і запобігати виникненню серйозних аварій і витоків газу. Проте, щоб здійснювати капітальний ремонт і заміну зношених ділянок газопроводів, навіть мова не йде. А ситуація з газопроводами у нас в області дуже печальна. 
За останні 5 років кількість ГРП/ШРП з вичерпаним строком експлуатації зросла в 2 рази, а кілометраж газопроводів, що знаходяться в критичному стані (строк експлуатації яких перевищує 40 років), - в 5 разів. Зараз в Миколаївській області більше 100 газорегуляторних пунктів знаходяться в аварійному стані, а довжина замортизованих газопроводів досягає майже 360 км. Поступовий знос газорозподільних мереж веде до наростаючої загрози їх аварійності.
Повертаючись до вашого питання щодо фахівців, тут у нас ситуація не краща. Вже третій рік поспіль на підприємстві спостерігається значний відтік кваліфікованих фахівців. Ті газовики, що залишились, щодня виходять на роботу, щоб здійснити подвиг. Адже з тим обсягом роботи і за ту мізерну зарплату, яку вони отримують, дійсно, кожен день на роботі - це подвиг. До речі, кошти на заробітну плату працівникам також ідуть із тарифу. Середня заробітна плата на підприємстві складає 5 - 6 тисяч. Це вдвічі менше, ніж середня по промисловості. А підняти зарплату працівникам у компанії просто немає можливості через низький тариф.
- Ще одне питання - чи продовжуєте ви встановлювати безкоштовні лічильники газу населенню? Скільки вже встановили? Скільки залишилось?
- Ну, безкоштовні вони для споживачів, на їх закупівлю й установку гроші ми беремо також з нашого тарифу.
Наразі в Миколаївській області понад 90% осель споживають газ за лічильником. Нам залишився ще рік, щоб повністю закрити це питання і забезпечити лічильниками всіх наших клієнтів, як того вимагає Закон України «Про комерційний облік газу». Тож наступного року ми плануємо встигнути встановити ще 13 тисяч приладів обліку. 
Нещодавно на обласному рівні ми піднімали питання про те, що ще 2300 споживачів, всупереч вищезгаданому закону, досі споживають газ за нормами і користуються двома газовими приладами - плитою і колонкою. Ми направили їм листи-попередження про те, що у разі відмови від встановлення лічильників газу за рахунок АТ «Миколаївгаз» їх буде переведено на граничні норми споживання газу. А якщо до 
1 січня 2021 року вони не потурбуються про те, щоб встановити собі лічильник, їх взагалі буде відключено від системи газопостачання.
- Нещодавно стало відомо, що Антимонопольний комітет оштрафував «Миколаївгаз» за приведення обсягів газу до стандартних умов. Як Ви це прокоментуєте?
- «Миколаївгаз» не погоджується з рішенням Антимонопольного комітету і вважає його необґрунтованим. Адже в своїх діях компанія керується чинним законодавством, а саме - Законом України «Про ринок природного газу», Кодексом газорозподільних систем, Типовим договором розподілу природного газу, Правилами постачання природного газу. У компанії вважають, що рішення АМКУ наносить шкоду всій газовій галузі та унеможливлює впровадження європейських правил функціонування газового ринку, отже буде оскаржене у законний спосіб.
Але давайте не будемо вже про сумне. Не зважаючи на всі труднощі, які нам доводиться щодня долати, ми всіма силами намагаємось зробити життя наших клієнтів краще, а взаємодію з нами легше. І нам є про що розповісти.
- Добре. Розкажіть нам про це.
- Ідучи в ногу із сучасним світом технологій, ми постійно вдосконалюємо наші дистанційні сервіси. Окрім Особистого кабінету, який було відкрито для споживачів газу ще в 2015 році, ми поступово створили ще ряд зручних онлайн-сервісів, які допомагають нашим клієнтам перевірити стан свого особового рахунку, передати показання лічильника або заплатити за спожитий газ швидко, легко і не виходячи з дому. Це мобільні додатки 104 Mobile і 104 Mobile Light, а також Вайбер-бот 7104ua. Не варто забувати й про Контактний центр за номером 
777-104 або (067) 65-70-104, де оператори можуть відповісти на всі газові питання споживачів. А також один з найпопулярніших сервісів передачі показань - за допомогою СМС на номер 7104. У повідомленні достатньо набрати 10 цифр свого особистого рахунку, а через пробіл - 5 цифр показань лічильника. І відправити його нам. До речі, нагадаю, що для коректних розрахунків за спожитими обсягами газу необхідно передавати показання лічильника щомісяця з 1 по 5 число.
І на останок - ще одна приємна новина. Всі знають, що ще в 2017 році ми відкрили у Миколаєві сучасний і зручний Центр обслуговування клієнтів. А зараз ми відкриваємо ще 2 таких центри у районах області - Баштанці та Вознесенську. Тож запрошуємо всіх наших клієнтів долучатись до наших зручних сервісів. 

 

Данило САВЧЕНКО.