воскресенье

15 сентября

2019 г.

Сообщить новость

15-Aug-2019 12:38

ВЛАСТЬ (статья)

З ярмарку - а ні грошей, а ні солі...

1

або Чи візьме Миколаївська обласна рада на себе відповідальність за ситуацію в області?

Менше року залишилось до завершення повноважень Миколаївської обласної ради сьомого скликання. На превеликий жаль, в історію області вона може увійти як найбільш безлика, бездіяльна, із безкінечними сварками, порушеннями чинного законодавства. Від початку її каденції і до сьогоднішнього дня наші земляки, по великому рахунку, так і не відчули якихось реальних дій депутатського корпусу обласної ради …

Чому Миколаївська обласна рада не бере на себе відповідальність за ситуацію в області? Чому діяльність найвищого представницького органу громади області зведена до рівня вручення квітів ювілярам або перерізування червоних стрічок? Чому за розмовами про патріотизм до своєї області, безкінечні стенання про її проблеми, у реальності - обласною радою сьомого скликання нічого конкретного не вирішено?

Думками з цього приводу хотілося б зараз поділитись.

Практично по всіх позиціях життєдіяльності за останні п’ять років наша область скотилася далеко донизу…

Головний показник економічного розвитку області - виробництво валового регіонального продукту - у порівнянні з 2013 р. впало більш ніж на третину (в доларовому еквіваленті). Рівень життя наших людей різко погіршився.

Іноді дивуєшся, як майстерно обласна влада замилює людям очі, коли показники, які говорять про спад виробництва, насправді інтерпретуються як «наші досягнення».

В області значно скоротилася кількість робочих місць, що є результатом припинення або скорочення роботи цілого ряду підприємств області, непосильного податкового тиску на середній і малий бізнес. Різко збільшилися борги по заробітній платі.

Катастрофічно зменшилися інвестиції у розвиток області. Ця тенденція має стійкий характер: тільки за минулий 2018 р. - їх, інвестицій - стало менше на 22 % у порівнянні до попереднього року.

Про надвисокі тарифи за житлово-комунальні послуги та природний газ для населення - не говорив тільки ледачий…

Не витримує жодної критики стан доріг в області, медицини, освіти, культури…

Проблем - більше ніж достатньо.

Нині область в очікуванні нового голови обласної державної адміністрації. Всі свято впевнені, що з приходом нової людини ситуація різко зміниться. Дуже хочеться у це вірити, але крім виконавчої гілки влади - обласної державної адміністрації - у нас в області є ще й представницька гілка влади - Миколаївська обласна рада! Яка обрана населенням, щоб представляти інтереси жителів області.

Проте, депутати обласної ради сьомого скликання за весь період своєї роботи, з 2015 року, жодного актуального питання життєдіяльності області навіть не намагалися довести до логічного кінця…

Було прийнято цілий ряд важливих рішень щодо розвитку медицини, освіти, ремонту доріг, низку обласних програм, якими передбачено придбання житла для ветеранів АТО, дітей-сиріт, матеріальної допомоги для людей, які опинилися в скрутній ситуації та багато іншого…

Все це добре…

Але як виконуються ці рішення? Хто ж насправді отримує житло і по якій вартості, матеріальну допомогу з обласного бюджету?

На ці та багато інших питань відповіді немає…

На жаль, обласна рада практично не контролює нею ж прийняті рішення. Неможливо внести на розгляд сесій обласної ради звіти посадових осіб Миколаївської обласної державної адміністрації, обласної ради. Останні роки ні голова Миколаївської обласної державної адміністрації, ні голова обласної ради - свідомо порушуючи Закони України - не звітують перед депутатами обласної ради та жителями області. То що ж говорити про інших посадових осіб?

Найбільшу проблему в роботі депутатів нинішнього VII скликання Миколаївської обласної ради - вбачаю у небажанні впливати і контролювати використання коштів обласного бюджету.

Десятки, сотні мільйонів коштів обласного бюджету йдуть наліво і направо… І нікому до цього немає діла… До людей на місця доходять «крихти»…

Контроль за ефективним використанням коштів практично рівняється нулю.

Миколаївський аеропорт, кошти на мікропроекти місцевого самоврядування, на будівництво спортивних майданчиків, басейнів - це далеко не всі об'єкти, куди коштів йде чимало, а як вони використовуються - невідомо…

Прикро, що влада не здійснює соціологічне опитування населення з тієї, або іншої проблеми, тому й не знає, що людям найбільше болить. Як приклад, дуже цікаво, а щоб сказали жителі Миколаївської області: що для них важливіше - ремонтні роботи Миколаївського аеропорту вартістю більше 500 млн. гривень, чи ремонти доріг, або доступна медицина в області? А щоб сказали, наприклад, жителі Баштанського району: що нині для них важливіше - будівництво басейну вартістю близько 100 млн гривень, чи дорога до Миколаєва?

На ремонти медичних закладів обласної комунальної власності передбачено копійки, якщо врахувати, в якому жахливому стані багато з них знаходяться. Чимало обласних лікарняних закладів влада планує реорганізувати - тобто закрити, навіть проекти рішень обласної ради вже є.

На лікування хворих у наших обласних лікарнях коштів виділяється мізер.

Не краща ситуація із закладами освіти, культури, фізичної культури і спорту…

Останні роки ми не можемо навіть стовідсотково забезпечити дітей у школах області харчуванням, друкованими підручниками. За тепло і комфорт у ряді шкіл області - і говорити важко. Значна частина шкіл та інших навчальних закладів області в опалювальний сезон просто не працюють, діти вимушені йти на канікули… І це вже стало нормою, навіть при виконанні і перевиконанні місцевих бюджетів.

Останні роки сотні мільйонів коштів державних субвенцій не використовуються у нашій області. І це при тому, що проблем у нас хоч відбавляй. До слова - ніхто з посадовців за це не відповів…

Виникає велике питання, чому ж депутати обласної ради так спокійно дозволяють обласній державній адміністрації крутити обласним бюджетом, коштами державних субвенцій на свій розсуд?

Невже для того їх люди обирали, щоб вони на все закривали очі?

Відповідь лежить на поверхні - депутати обласної ради маніпулюють грошима обласного бюджету.

Керівництво облдержадміністрації зробило все можливе, щоб в обласному бюджеті не було коштів для кожного депутата обласної ради на виконання ними депутатських повноважень, - як це було щорічно!

Хоча і Бюджетний кодекс, і практика роботи інших обласних рад, і навіть нашої Миколаївської міської ради, свідчить, що це законно і повинно мати місце.

Керівництво Миколаївської ОДА та голова обласної ради відпрацювали чітку схему роботи по виділенню коштів з обласного бюджету для лояльних до них депутатів обласної ради на вирішення тих чи інших проблем своїх громад…

Логіка проста - якщо влада дала кошти на ваш район, село чи місто - невже ви після цього будете з неї - з обласної влади - про щось питати? Тому в реаліях - це фактично підкуп депутатів обласної ради за кошти обласного бюджету.

Дуже прикро констатувати той факт, що Миколаївська обласна рада перетворилася у слухняний придаток до обласної державної адміністрації. Хоча заради справедливості скажу, що у нинішньому складі обласної ради, хоч і небагато, проте є ряд депутатів, які не на словах, а на ділі завжди займають принципову позицію.

Висновок простий: якщо Миколаївська обласна рада не візьме під дієвий контроль - згідно чинного законодавства - роботу нового керівника області, усіх структурних підрозділів ОДА - розраховувати на позитивний результат у розвитку Миколаївщині - не приходиться.

Тетяна ДЕМЧЕНКО, депутат обласної ради